Var är kundperspektivet Telia?

HenrikKommunikation, Mitt livLeave a Comment

Jag blev rejält förvåning när jag i butik blev nekad att avsluta ett abonnemang. Skojar du? frågade jag lite lätt. Nej, jag blev hänvisad till kundtjänst via telefon.

Samtidigt som jag kliver ut ur butiken tar jag fram telefonen och skriver:

Får svar nästan omgående att det ska gå att säga upp abonnemang i butik, en löper diskussionen på:

 

Vart har ni ert kundfokus Telia?

Jag kikar in i butiken igen och blir fortsatt nekad och hänvisad till kundtjänst som i sin tur påstår att det går att göra i butik. Att ha rätt information som kundtjänst och butik är en annan sak som jag inte går in på här. I mitt fall ville jag avsluta ett abonnemang som är ersatt av ett annat hos Telia. Att som kund inte kunna fullgöra alla mina ärenden vid samma kontakt med Telia är för mig en gåta.

Varumärket påverkas

Verkar vara så illa att jag som kund hos Telia inte är välkommen med vissa ärenden till deras butiker. Jag förstår givetvis att butikerna finns där för att sälja mer till befintliga och nya kunder. Men hur påverkar det den långsiktiga relationen mellan Telia och mig som kund? I förlängningen tror jag att det påverkar varumärket negativt.  Det ger också signaler som att jag som befintlig kund är mindre attraktiv än blivande.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *