Sociala medier som kundkontakt på stormarknader

HenrikMitt livLeave a Comment

Idag när jag gick på vår lokala stormarknad i Jönköping så föddes en tanke eller fundering. Den äggsort som jag brukar köpa fanns inte i hyllan. Inte ens en tom hyllplats, borta puts väck. Borta var också personalen som jag tänkte fråga om äggen. Orkade och hade inte tiden att jaga runt i butiken efter någon att fråga.

Då föddes funderingen varför jag inte bara kunde twittrat eller Facebook’at min fråga direkt till butiken? Eller i andra hand att kontakta butiken via deras app (de flesta kedjor har ju egna appar).

Undrar om det är någon butik i Sverige som redan idag jobbar med detta? Finns ju också andra mervärden kring smarta telefoner och butikskommunikation. Är det inte dags att utforska nya marker här?

Vad tror du? Hade det varit en bra idé med ”fråga personalen” via sociala medier?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *